tisdag 10 januari 2012

Trötthet

Har känt mig skittrött och ohungrig ända sedan innan jul. Ganska jobbigt.
Men i finland tvingade min mormor mig att äta ordentligt och det hjälpte mot ohungrigheten. Men jag blev bara tröttare av att vara hos henne. Solen går ju inte upp där på vintern. Runt 12 på dagen blir det bara en aning ljusare. Sen blir det natt igen typ kl 2.

Och som om inte det gjorde mig tillräckligt trött så umgicks jag ed min mormor som är sjukt glömsk och upprepar samma grejer hela tiden. 5 dagar med en person som bara snackar om samma sak hela tiden... utmattningen var total när jag kom hem i torsdagskväll. Sen dess har jag bara lämnat lägenheten för att köpa mat och för att gå till skolan igår. Det slutade med att jag somnade kl 8 igårkväll och sov 14 timmar. Nu mår jag bättre. Känner mig som mig själv igen. Har till och med orkat diska och tvätta!

Inga kommentarer: