söndag 23 oktober 2011

Finaldag!

Idag är det final i rugby VM. Nya Zeeland mot Frankrike. Och det värsta/bästa av allt... min Jo är i Auckland och kollar på matchen. Ifs inte på Eden Park men på en bar någonstans i krokarna. Sjukt!! Jag är avundsjuk!



Efter matchen ska jag åka ut till Huddinge på praktik.

Nu är jag 2 veckor på KUA (Klinisk utbildnings avdelning). Där är det studenter som driver en avdelning. Det är meningen att det ska vara 4 olika proffesioner som sammarbetar. Men i mitt arbetslag är vi bara sjuksköterskor och läkare. Jag hade ganska låga förväntningar på det här... hela grejen kändes ganska jobbig och jag hade hellre velat ha en lång placering. Men nu är det ändå lite kul. man klarar ganska mycket själv och märker att man kan planera jobbet och utföra det själv utan att ha en handledare som följer efter en hela tiden.

Men nu måste jag sluta. Måste koncentrera mig på matchen.

Go All Blacks!!

Inga kommentarer: