fredag 1 april 2011

Det är så jobbigt att vänta.

Som jag har sagt tidigare är jag inte en sån som sitter och väntar. Jag är verkligen dålig på det. Men nu måste jag...
Jag har en känsla av att jag inte får det här jobbet... det känns liksom som att de har väntat in i det sista med att ringa.
Känns ju lagom tråkigt.

Jag har aldrig varit på intervju och inte fått jobbet...
Men den här intervjun var ju konstig. Mannen frågade t.ex: Om du stod i receptionen på mitt hotell (det heter Barnenshotell) och det kommer in en familj som ska checka in, vem skulle du prata med först?
Vad är det för fråga? Vad ska man svara? Det handlar ju om att läsa av situationen...
Sen bad han mig peka ut var jag låg på den här skalan:

lugn-----------------------------------rolig

och med rolig menade han rolig som någon som viftar med båda tummarna i luften och skriker wohoo!
Vad svara man på det? Vill han ha personal som springer runt med båda tummarna i luften och skriker wohoo? Det kändes lite så..

Jag blev minst sagt förvirrad. Och jag undrar fortfarande vem i familjen man ska prata med först.

1 kommentar:

Pikku sa...

Han är en bajs!

Dessutom var det inte tummar, han gjort peacetecken!