onsdag 14 juli 2010

Greenpeace

För det första vill jag bara säga att jag inte har nått emot Greenpeace i sig. De gör massor av bra saker. Men shit vad jobbiga typerna som står på gatan och försöker värva en är!!
En av dem attackerade mig på Sergels torg idag och vägrade sluta prata.

Jag (innan han ens hunnit säga nått): -Nej tack!
Han (går ett steg bakom mig): -Varför?? Bryr du dig inte om miljön?!!
Jag: -Jo! Men jag vill inte prata med dig!
Han: -Varför gillar du inte naturen?!
Jag (börjar gå snabbare): -Men sluta! Jag har inga pengar!!!
Han (stannar och skriker): -DET HANDLAR INTE OM PENGAR!!! DET HANDLAR OM PRINCIPER!!

Tror han att efter jag efter hans påhopp skulle vända mig om och säga: JA! När du säger det så...jag tror jag ska adoptera en val...eller panda...eller vad han nu ville att jag skulle göra?
Bra taktik!!!

Jag blev så irriterad efter det att jag gick runt och muttrade för mig själv i ca en halvtimme. Och till mitt stora förtret fick jag lite dåligt samvete... stackars valar! De simmar där ute i godan ro och plötsligt kommer det en japan och dödar dem, och Greenpeace har inte råd att rädda dem för att jag är så ego att jag vill ha råd att handla på H&M och dricka öl.

Men som snubben sa... det handlar om principer! Jag ger inte pengar till utpressare!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är en skam att inte giva pengar till valarna och pandorna. Skämmes!