torsdag 15 juli 2010

Irritation och bitterhet över jobbet

Jag hatar att gnälla såhär... men om man har en blogg måste man ju skriva lite också. Och just nu känner jag mig skitgnällig!

Jag känner mig jätte stressad över att jag måste hinna duscha 2 boende på jobbet innan fredag. Grejen är att jag lätt hade hunnit med mitt den här veckan om jag inte hade ställt upp och bytt pass med en kollega här om dagen.

Sen kom vi på att eftersom en av våra kollegor är borta den här veckan är det 2 boende till som behöver duschas.
Givetvis vill ingen göra det... Jag blir så trött!!
Jag är sommarvikare! Är jag den enda som är vuxen och tar ansvar??
Jag fick börja ringa runt till folk och försöka planera hur vi skulle göra... det slutade med att jag fick ta på mig det största ansvaret ändå!

Det värsta är att det är en av de ordinarie som bara duschar en boende varje vecka... ingen annan vill att han ska hjälpa dem för att han är man och svart och ganska dålig på svenska. De tycker att han är läskig, fast han egentligen är snäll och jätteduktig.

Ahh... hoppas det löser sig idag!




1 kommentar:

Anonym sa...

Mmmm svarta, nakna, duktiga män i duschen!