tisdag 15 februari 2011

Norgehistorier

  • Jag såg en buss med med reklam på där det stod: Snorredalen haha
  • Pulbar mor = milf på norska (vi kollade på ett skittråkigt TV program med norsk text och jag satt och garvade hela tiden... texten var så skojig)
  • I Norge kan man köpa sk. vitaminbjörnar och grönsaksbjörnar (för folk som inte får i sig tillräckligt med vitaminer och grönsaker). De ser ut som godis men är sockerfria. Man kan tro att de är till för barn... men i reklamen är det en vuxen man som äter dem... De är skitgoda :)
  • Norrmännen verkar ganska fixerade vid omega 3. De gör reklam för det hela tiden på tv. Det finns tydligen någon sorts omega3 godisar (typ som vitaminbjörnar) formade som fiskar.
  • Jag såg inte en enda lusekofta (jag är lite besviken)
  • Åkte igenom något som kallades för Bokbyen... typ en by med 1000 bokhandlar.
  • Storby= stad
  • Jag var i ett shoppingcenter som hette Grisen.
Inte undra på att de verkar så glada där borta hela tiden :)

Inga kommentarer: