tisdag 28 december 2010

Mitt 2010

Januari:
Den 1a januari vaknade jag på hotellet i Norsewood (NZ) av att brandlarmet gick (inte hotellets brandlarm utan larmet på brandstationen som tillkallar frivilliga brandkåren). Det blev en mycket varm och trött dag.
Resten av januari spenderades till stor del på stranden eller vid poolen i Waipawa.
Februari:
Jag började jobba på Mr Apples packhus och blev lite av en äppelexpert. Min kusin gick bort i en läskig olycka. Jag köpte min första bil, en Honda Civic från 88.


Mars:
Fick höra att jag bara tog och tog och aldrig gav nått tillbaka. Jag och Johanna blev hemlösa för att sedan bli permanenta gäster på en campingplats i 5 veckor. Jobbade sjukt mycket.
April:
Blev euforisk över en roast dinner som Heidi lagade på annandag påsk. Sa upp mig och slutade på Mr Apple. Min farmor gick bort. Vi åkte iväg till Nya Zeelands sydö.

Maj:
Spenderades på Nya Zeelands sydö. Vi åkte runt nästan hela ön. Var på svenskt bageri i Nelson, kollade på stenformationer som såg ut som pannkakor, kollade på två glaciärer i ösregn och var på Puzzlingworld i Wanaka. Kryssade i vackra Milford sound och besökte både Speights bryggeri och Cadbury World i Dunedin.

Månaden avslutades med att vi åkte tillbaka till nordön och firade "hug a ginger day" hos vår vän Nathan i Waverly beach. Där fick vi vada i lera och vara med när det sköts änder.

Juni:
Jag och Johanna åkte hem!Jag började jobba på Stora Sköndal igen. Jag och Mama åkte till mormor i Finland och rensade själen.Juli:
Jobb.

Augusti:
Jag flyttade till min lägenhet i Kistan och skolan började.

September:
Praktiken började. Jag var på psykiatrisk avdelning och på dagkirurgen.
Oktober:The Rock reunion i Stockholm (RockStock)! Vi hade mycket skoj och firade även Johannas födelsedag! Jag praktiserade på akuten.

November:
Jag hade praktik på BB (där jag lärde mig uppskatta barn). Jag var på mustaschfest.

December:
Jag pluggade (lite). Fick jobb på hemtjänsten. Firade familjejul och jobbade på Stora Sköndal igen. När jag kom hem från jobbet sent på nyårsafton hade min mor (uttalas med skorrande r) tillagat en 3 rätters middag i all hast bestående av löjromstoast, oxfilé inlindad i seranoskinka, fikon med ost, sparris och ungsstekt potatis + rödvinssås. Efterrätt=fruktsallad. Ps. hon hälsar att hon är en väldigt busy woman och egentligen inte har tid för matlagning.


Inga kommentarer: