torsdag 2 september 2010

Praktiken...

Var ju på mitt första praktik-pass igår. Det gick väll bra...
Psykiatrin är ju lite annorlunda jämfört med somatik.
Jag tyckte inte att sjuksköterskorna gjorde speciellt mycket. Eller det är klart de gjorde... men allt kändes oplanerat och lite förvirrat.
Jag tror att anledningen till att vi faktiskt hade "fullt upp" hela dagen var att de inte direkt planerade i vilken ordning de skulle göra allt och mest irrade runt.

Och maken till bittra karlar har jag aldrig träffat. Alla mentalskötarna var män och de var så sjukt griniga hela bunten. De gick mest runt och tjafsade med patienterna och sa emot sjuksköterskorna. Alltså... jag skulle också vara bitter om jag hade deras jobb... det verkar inte det minsta kul. Mest vaktande av psykotiska människor.

Japp... dags att dra iväg dit igen då!

Inga kommentarer: